Strona Główna

 

Aktualności

Drużyny

Galeria

 

Puchar LIGI

 

 

II i III RUNDA

I Liga

Terminarz i wyniki

Tabela

Ranking ind. „A”

Ranking deblowy „A”

Ranking ind. „B”

Ranking deblowy „B”

II Liga

Terminarz i wyniki

Tabela

Ranking ind. „A”

Ranking deblowy „A”

Ranking ind. „B”

Ranking deblowy „B”

III Liga

Terminarz i wyniki

Tabela

Ranking ind. A”

Ranking deblowy „A”

Ranking ind. „B”

Ranking deblowy „B”

IV Liga

Terminarz i wyniki

Tabela

Ranking ind.

Ranking deblowy

 

   I RUNDA

I Liga

Terminarz i wyniki

Tabela

Ranking ind.

Ranking deblowy

II Liga

Terminarz i wyniki

Tabela

Ranking ind.

Ranking deblowy

III Liga

Terminarz i wyniki

Tabela

Ranking ind.

Ranking deblowy

IV Liga

Terminarz i wyniki

Tabela

Ranking ind.

Ranking deblowy

 

Regulamin rozgrywek

Regulamin PZTS

Medaliści - historia

STSA

Statut

LINKI

 

ARCHIWUM 2003/2004

ARCHIWUM 2004/2005

ARCHIWUM 2005/2006

ARCHIWUM 2006/2007

ARCHIWUM 2007/2008

ARCHIWUM 2008/2009

ARCHIWUM 2009/2010

ARCHIWUM 2010/2011

ARCHIWUM 2011/2012

 

REGULAMIN ROZGRYWEK

Lubelskiej Ligi Tenisa Stołowego Amatorów w Lublinie

na sezon 2012/2013 i następne

 

I.                   Informacje wstępne

1. Celem Lubelskiej Ligi Tenisa Stołowego Amatorów jest polaryzacja tenisa stołowego w społeczeństwie jako jednej z form rekreacji.

2. Regulamin dotyczy tylko rozgrywek ligowych prowadzonych przez Zarząd Stowarzyszenia.

3. Kobiety (dziewczęta) i mężczyźni (chłopcy) mają takie same prawa i obowiązki wynikające z regulaminu prowadzenia rozgrywek.

Ilekroć w regulaminie padnie stwierdzenie zawodnik czy uczestnik rozgrywek , dotyczy to w jednakowym stopniu kobiet (dziewcząt) jak i mężczyzn (chłopców).

4. Organem informacyjnym Lubelskiego Ligi Tenisa Stołowego Amatorów jest strona internetowa pod adresem www.LLTSA.pl.

 

II.                Warunki uczestnictwa

1. Prawo startu w rozgrywkach mają  uczestnicy, którzy nie występują w rozgrywkach drużynowych organizowanych przez PZTS lub  Okręgowe Związki Tenisa Stołowego.

2. Uczestnicy muszą posiadać obywatelstwo polskie i aktualne zameldowanie w województwie lubelskim ( na żądanie drużyny przeciwnej dowód osobisty do okazania) z wyjątkiem studentów uczelni lubelskich legitymujących się odpowiednim indeksem (na żądanie do okazania).

 

III.             Zgłaszanie drużyn do rozgrywek

1. Wszystkie drużyny zgłoszenia do rozgrywek wykonają na drukach przygotowanych przez Zarząd Ligi  opublikowanych na stronie internetowej i prześlą je elektronicznie na oficjalną stronę Ligi w terminie wyznaczonym przez Zarząd.

2. Drużyna aby przystąpić do rozgrywek , musi opłacić wpisowe na zasadach ustalonych przez Zarząd STSA.

3. Lista zgłoszonych uczestników będzie zweryfikowana przez Zarząd, czy jest zgodna z warunkami uczestnictwa wymienionymi w punktach II.1-2 i będzie opublikowana na oficjalnej stronie internetowej Ligi i będzie aktualizowana na bieżąco.

4. Uczestnicy, którzy będą zgłoszeni w więcej niż jednej drużynie, będą usunięci z listy zgłoszeń i taki zawodnik osobiście będzie musiał potwierdzić w którym zespole będzie występować. Potwierdzenie w formie elektronicznej na stronę LLTSA.

5. Drużyny będą mogły po rozpoczęciu rozgrywek dokonać zgłoszeń uzupełniających składy swoich zespołów według zasad zamieszczonych wyżej w terminie do 15 grudnia bieżącego roku (w danym sezonie). Uczestnicy spełniający  wymogi regulaminowe będą umieszczeni na oficjalnej liście zgłoszeń.

 

 

IV.             Zasady prowadzenia rozgrywek ligowych

1. W kolejnych sezonach będzie kontynuowany dotychczasowy podział na  ligi według poziomu od najwyższej:

-rozgrywki I ligi -12 drużyn systemem każdy z każdym w I rundzie , z podziałem w II

rundzie na grupy („silniejszą”-sześć pierwszych drużyn systemem każda z każdą po 2 mecze i „słabszą”-sześć końcowych drużyn systemem każdy z każdym po 2 mecze) z zaliczeniem punktów z I rundy.

-rozgrywki II ligi- 12 drużyn systemem jak w I lidze

-rozgrywki III ligi-12 drużyn systemem jak I lidze

-rozgrywki IV ligi-system rozgrywek zależny od ilości zgłoszonych drużyn .

2. Ilość poziomów ligowych może się zmieniać w zależności od ilości zgłoszonych drużyn.

3. W meczu rozgrywa się 9 gier singlowych oraz 1 podwójną w kolejności oficjalnego protokołu meczowego ustalonego przez Zarząd STSA.

4. W grze podwójnej i w następnych grach singlowych można wprowadzić kolejnych zawodników bez prawa powrotu do gry zawodników zmienionych.

5. Mecz może się odbyć, jeżeli drużyny występują w minimum dwuosobowych składach.

6. Punktacja meczowa:

-za wygrany mecz 2 punkty meczowe

-za remis 1 punkt meczowy

-za porażkę 0 punktów

7. Drużyna która wygrywa mecz walkowerem otrzymuje 2 punkty meczowe i wygrywa rezultatem 10:0 .

8. Drużynie wycofanej z rozgrywek anuluje się wyniki meczów z danej rundy rozgrywkowej i w klasyfikacji końcowej nie uwzględnia się w ostatecznej tabeli  danej ligi. 

 

V.                Awanse i spadki

1. W ligach I, II i III do klasy niższej spadają drużyny, które zajmą 11 i 12 miejsce w tabeli.

2. W ligach II, III i IV do klasy wyższej awansują drużyny które zajmą 1 i 2 miejsce w tabeli.

3. O kolejności miejsc w tabeli decyduje większa suma punktów meczowych.

4. W przypadku jednakowej ilości zdobytych punktów przez dwie drużyny obowiązuje w kolejności:

-wynik meczu bezpośredniego  po I rundzie lub dwumeczu po II rundzie

-różnica setów meczu bezpośredniego po I rundzie lub dwumeczu po II rundzie jeśli wyniki meczy bezpośrednich nie wyłonią zwycięzcy

-przy dalszym braku rozstrzygnięcia decyduje większa ilość wygranych gier z tabeli ogólnej.

5. W przypadku jednakowej ilości punktów pomiędzy więcej niż dwoma drużynami, stosuje się małą tabelę uwzględniając tylko mecze pomiędzy zainteresowanymi drużynami wg zasad  w punkcie 4.

4. Drużyna która odda walkowerem 3 mecze, jest wycofana na danym etapie z rozgrywek i  kolejne mecze wg terminarza rozgrywek weryfikowane są jako walkower dla drużyny przeciwnej .Drużyna przesuwana jest na ostatnie miejsce w tabeli a w następnym sezonie może być dopuszczona do rozgrywek o klasę niżej.

6. Po sezonie zostanie rozegrany baraż pomiędzy trzecią drużyną od końca i trzecia drużyną ligi niższej. Mecz barażowy rozgrywany będzie w miejscu i czasie wskazanym przez Zarząd. W  przypadku remisu o wygranej decydować będzie większa ilość wygranych setów. W przypadku równej ilości setów o wygranej decydować będzie wygrana gry podwójnej.

5. Drużyna która wycofa się z rozgrywek , może być dopuszczona do rozgrywek w następnym sezonie tylko w najniższej klasie rozgrywkowej.

 

VI.             Inne postanowienia

1. Mecze powinny być rozgrywane w terminie i miejscu ustalonym przez organizatora rozgrywek według terminarza.

2. Nie można przekładać meczów w dwóch ostatnich kolejkach I i II rundy rozgrywek. Nie dotyczy meczów przełożonych na termin wcześniejszy.

3. Każda drużyna może przełożyć 2 mecze w całych rozgrywkach po spełnieniu następujących warunków:

a) uzyskanie zgody drużyny przeciwnej na ustalenie miejsca i daty przekładanego meczu w czasie do 6 dni po terminie wynikającym z terminarza rozgrywek (nie dotyczy meczów przekładanych na termin wcześniejszy) na koszt wnioskodawcy.

b)  organizator musi być powiadomiony o ustaleniu terminu przełożenia meczu minimum 48 godzin przed terminem regulaminowym.

c)  punkty a) i b) nie dotyczą przyczyn niezależnych od organizatora.

4. Podstawowym miejscem prowadzenia rozgrywek jest mała sala MOSiR w Lublinie przy Al. Zygmuntowskich. Z powodu niemożliwości rozegrania pełnej kolejki wszystkich lig na tej sali , Zarząd Ligi określi które sale zgłoszone przez uczestników i w jakim zakresie będą  wykorzystane.

5. Nie przewiduje się prowadzenia rozgrywek na salach poza granicami administracyjnymi m. Lublina.

6. Drużyny których sale Zarząd zaakceptuje do prowadzenia rozgrywek, poniosą opłatę wpisowego do rozgrywek w wysokości 50%.

7. Uczestnicy rozgrywek powinni być ubezpieczeni we własnym zakresie. Organizator nie ponosi z tego tytułu żadnych konsekwencji.

8. Protokoły meczowe powinny być przekazane niezwłocznie po zakończeniu meczu do osoby wyznaczonej przez organizatora.

9. Zagadnienia nie wymienione w niniejszym regulaminie, rozstrzygane będą na podstawie regulaminów PZTS.

10. Kwestie sporne i nagłe rozstrzygnie niezwłocznie Zarząd LLTSA.

11. Nagrody i wyróżnienia będą stosowane według zasad i możliwości zatwierdzonych przez Zarząd LLTSA.